Tort serduszko.

Poznajcie tort w kształcie serca z bitą śmietaną i owocami! :) Ostatnio szukałam tej serduszkowej blaszki bardzo, bardzo długo. Myślałam, że ją komuś pożyczyłam, ale kompletnie nie pamiętałam komu. Okazało się, że to moja kochana Babcia ma sklerozę i schowała ją do szafki w piwnicy :). Blaszka się znalazła, tort upieczony. Zapraszam!


Składniki:
  • 5 jajek
  • 1/4 szklanki mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Do tego tortu potrzebujesz formę SERDUSZKO, ale jak nie masz takiej to upiecz na okrągłej tortownicy o wymiarach od 20 cm do 23 cm.

Co i jak? 
  1. Białka jajek ubij na sztywną masę z cukrem waniliowym, cukrem i proszkiem.
  2. Do ubitej piany dodaj żółtka, przesiej mąki i ubij na najmniejszych obrotach.
  3. Ciasto przełóż do formy.
  4. Piecz ok. 25 minut w 180°C

Biszkopt musimy przekroić na pół.



Na jedną połowę ciasta nakładamy bitą śmietanę. Przepis na bita śmietanę: Śmietanę kremówkę 30% ubijamy mikserem ze śmietan fixem i cukrem pudrem. Gdy na cieście mamy już bitą śmietanę, możemy pokroić na nią owoce. 


Układamy na to drugą część biszkoptu i cały tort smarujemy bitą śmietaną. 


Owoce na torcie układamy wedle uznania.




Sto lat, sto lat! ;)


Tort jest tak pyszny, że znika bardzo, bardzo szybko!




Komentarze

  1. Małgosiu już pisałam, że ma Pani duszę artystyczną. Bardzo ładnie to Pani prezentuje. Wszystko jest takie ładne a tort wyglada na bardzo apetyczny. A o seruszku już nie wspomnę....Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pani Krysiu! :) Chyba wszyscy, którzy kochają piec i zdobić ciasta mają coś z artysty :)

      Usuń
  2. ostatnio piekłam podobnego serduszkowego torta mojemu chłopakowi na urodziny :P miał 4 warstwy: żółtą, niebieską, zieloną i czerwoną, męczyłam się nad nim 2 dni, wyszły mi też 2 zakalce, ale efekt był zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo, kolorowy? :) Super! I nic mi nie mówiłaś na uczelni? Aż dwa dni piekłaś? Wyślesz mi zdjęcia? :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty