Tiramisu.

Tiramisu to przepyszny, włoski deser a jego przygotowanie jest banalnie proste - całość zajmie Ci ok. pół godziny!




Potrzebne składniki:

  • - serek mascarpone
  • - kieliszek amaretto
  • - pół szklanki cukru
  • - 3 czubate łyżeczki kawy parzonej
  • - odrobina kakao; niecała łyżka stołowa
  • - śmietana 30% (średniej wielkości kubeczek)
  • - dżem malinowy (najlepiej zrobiony samodzielnie)
  • - paczka biszkoptów (ja robię z kółeczek, ale w oryginale są podłużne)
  • + przezroczyste naczynie (najładniej wygląda), ale może być też zwykła miska.


Co i jak?
Zaparz kawę w kubku (3/4 wody) i poczekaj aż ostygnie. Zimną i bez fusiaków (without dregs - for my friends from US, translator doesn't know the word "fusiaki":) przelej na miseczkę i dolej amaretto. Zamocz w tym biszkopty (tylko nie za długo, bo za bardzo rozmiękną). Śmietanę ubij mikserem na sztywno, dodawaj serek i cukier puder cały czas miksując. 


Weź naczynie i daj dżem, następnie ułóż warstwę biszkoptów, potem masę, trochę dżemu, znowu biszkopty, masa itd. 



Ostatnia musi być masa a na koniec posyp wszystko kakao przesianym przez sitko - możesz też ułożyć wzorek z jadalnych perełek. Enjoy!



Smacznego!




Komentarze

  1. Starałem trzymać się ściśle przepisu jednakże efekt końcowy jest chyba trochę odmienny:

    http://www.twochums.com/wp-content/uploads/2012/09/hotdog.jpg

    Proszę o wskazówki co ewentualnie robię źle.

    Pozdrawiam
    Kondziu

    OdpowiedzUsuń
  2. Drogi Konradzie! :)

    Twój list mnie zaniepokoił i zmartwił. Myślę, że błąd robisz już na początku - biszkopty należy maczać w kawie z jednym kieliszkiem amaretto. Mam wrażenie, że wypiłeś całą butelkę trunku a biszkopty zjadłeś... Spróbuj raz jeszcze, masz potencjał.

    Całuję, Redakcja :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Pani Redaktor za odpowiedź.

    W przepisie jest podane, że całość zajmie mi około pół godziny. Jestem w kuchni już od pięciu godzin i do Tiramisu jest chyba jeszcze daleka droga. Chyba to mnie przerasta. Wydaje mi się, że faktycznie błąd rodzi się już na początku. Czy mogłaby Pani dodać jeszcze jakiś przepis na kawę?
    Tym razem poproszę o przepis bez amaretto;)

    Dziękuję serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Czy mogłaby Pani dodać jeszcze jakiś przepis na kawę?" - haha, Konrad! :D

    Niech Pan podjedzie, zaparzymy kawę razem ;)
    Redakcja

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty