Czekoladowe ciasto "brownie".

Przedstawiam Wam najlepsze ciasto czekoladowe, jakie można upiec samemu w domu! Większości znane pod nazwą: "czekoladowe brownies". Nie jest trudne do wykonania, spokojnie sobie poradzicie. Ciasto jest gęste, ciężkie, mokre, zbite, rozpływające się w ustach i bardzo mocno czekoladowe. Polewa jest twarda, a ciasto w środku miękkie, co daje idealne połączenie. 


Przepis pochodzi z książki „Czekolada. Rozkosz dla wszystkich zmysłów”, ale ja znalazłam go na jednym z dobrych blogów kulinarnych. Potrzebowałam smakołyk, który swoim kształtem przypomina koło, upiekłam go z myślą o moich drogowych wybawcach. Zima w Polsce nie chce odejść, więc drogi cały czas są są śliskie, ośnieżone i pełne dziur. W jeden mroźny dzień „udało” mi się złapać kapcia w oponie. Na szczęście są we Wrocławiu pomocne osoby, a dobre uczynki miło nagrodzić ciastem. I tak przez przypadek znalazłam doskonały przepis na czekoladowe ciasto, które serdecznie Wam polecam.


Składniki na ciasto:
125g masła
250g gorzkiej czekolady
6 jajek
250g cukru
60g mąki

Masło roztopić razem z gorzką czekoladą i zostawić do ostudzenia. W międzyczasie, oddzielić żółtka od białek i utrzeć je razem z cukrem. Białka ubić na sztywno (w osobnej misce). Masę z żółtek dodawać po łyżce do czekolady z masłem i dokładnie połączyć. Następnie dodać mąkę, potem białka i delikatnie wymieszać. Gotową masę przelać do tortownicy. Piec w 165 stopniach przez 45 min.


Polewa
50g gorzkiej czekolady
100g mlecznej czekolady
Po wyjęciu ciasta z piekarnika stopić czekoladę na polewę i polać nią ciasto.


Gotowe! Ciasto jest doskonałe w smaku. Niestety nie wygląda pięknie (jeśli będzie się Wam wydawało, że wyszedł zakalec to się nie martwcie, to ciasto tak właśnie ma wyglądać). Jedynym ratunkiem jest usypanie wzoru z jadalnych perełek. U mnie miał być znaczek auta a wyszło coś w rodzaju: "Peace and love". Najważniejsze, że wszystkim smakuje :). 


Ważne! Do tego ciasta potrzebujecie okrągłą foremkę 23 cm – koniecznie weźcie taką lub mniejszą, ja upiekłam na 28 cm i niestety ciasto jest bardzo niskie (cierpi przez to moje poczucie estetyki, haha). Pokażę Wam jak ciasto wygląda, gdy upieczemy je na mniejszej blaszce (jest wtedy dużo wyższe i ładniej wygląda).
                          


„Poza smakowymi walorami, brownie ma jeszcze jedną zaletę- trudno go popsuć, bo z natury jest nieudane. Jak głosi legenda, jego autorka Mildred "Brownie" Schrumpf zapomniała dodać do klasycznego ciasta czekoladowego proszku do pieczenia. Niezrażona porażką pokroiła niewyrośnięte ciasto na kwadraty i tak powstało amerykańskie brownie.”  Źródło: gazeta.pl Agnieszka Kręglicka

Komentarze

  1. Dobry pomysł na dekorację ciasta czekoladwoego perełkami. Podoba mi się,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić serduszka dla żon czy mężów, dzieciom kwiatki lub cyferki. Bardzo lubię, szybko, prosto i efektownie :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sam smak ciasta czekoladowego jeśli jest oczywiście dobrze zrobione to na pewno przewyższa inne ciasta w rankingu. Chociaż całkiem niedawno poznałam nowe smaki i są to muffinki czekoladowe z cukierkami z mieszanki wedlowskiej https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/muffinki-czekoladowe-z-cukierkami-z-mieszanki-wedlowskiej/ za którymi wprost przepadam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty