Pierogi z jagodami.

Chyba wszyscy lubią pierogi. Dla mnie idealnym smakiem z dzieciństwa są pierogi owocowe, zwłaszcza pierogi z jagodami. Możecie je zjeść na obiad czy kolację. Są słodkie i smaczne - smakują dużym i małym Głodomorom. Przepis, który podaję jest tradycyjnym, polskim przepisem i polecam go wszystkim!


Składniki:
  • 500g mąki
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 szklanki jagód
  • 4 łyżki cukru
  • 3 łyżki śmietany

1. Mąkę przesiej na stolnicę, a następnie połącz ją z 1 jajkiem, 1 łyżeczką soli i 1 szklanką ciepłej wody. Składniki wyrabiaj do momentu uzyskania elastycznego ciasta o gładkiej konsystencji. Jagody opłucz pod bieżącą wodą, odstaw na chwilę do ocieknięcia. 2 łyżki owoców połącz z 1 łyżką cukru i śmietaną. Resztę jagód wymieszaj z cukrem.



2. Ciasto rozwałkuj na cienki płat, po czym szklanką lub okrągłą foremką wykrój z niego kółka. Na krążki nałóż porcję nadzienia. Brzegi pierogów starannie sklej, by podczas gotowania nie rozpadły się, a farsz nie wypłynął. 


3. Przygotowane pierogi wrzucaj porcjami do wrzątku porcjami do wrzątku i gotuj przez 3-4 minuty od momentu wypłynięcia na powierzchnię, mieszając od czasu do czasu. Pierogi polej śmietanką, posyp cukrem i jagodami. Smacznego!




Myślałam, że po dyplomie będę mieć dużo czasu na bloga a tu się okazuje, że wcale nie. Nadrabiam wszystkie zaległości i spotykam się z przyjaciółmi i rodziną. Mój kalendarz jest wypełniony po brzegi, w końcu mam czas dla siebie i bliskich. W wakacje dużo pracuję, bo bardzo lubię zdobyć doświadczenie do mojego pięknego CV. Dziś postanowiłam wrzucić Wam przepis na pyszne pierogi, pojutrze będzie na sałatkę a popojutrze kartka okolicznościowa. Powoli zaczynam się pakować na Eurotrip i zasłużony urlop. Po powrocie planuję powtarzać sobie język francuski. Kurs zaczyna się w październiku a coś czuję, że sporo zapomniałam od czerwca. Plan jest taki - codziennie kilka minut ze słownikiem i koniecznie z gramatyką, ale nie wiem jak to wyjdzie. Mam książkę kucharską z przepisami na dania francuskie, może coś ciekawego z niej ugotuję i na pewno Was poinformuję. Tym czasem - całuski i widzimy się niedługo z sałatką meksykańską!

Komentarze

  1. Oj taak :) pierogi z jagodami to jest to! :) Zawsze je uwielbiałam i będę uwielbiać ( pierogi z truskawkami też są prze- przepyszne :D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, mam te same uczucia do pierogów co Ty ;)

      Usuń
  2. Pyszne pyszności na Twoim talerzu. Poczęstuję się. OK? Narobiłaś mi apetytu na takie pierożki. Pierogi z jagodami to NR1 w sezonie jagodowym :)) Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Krysiu! Proszę się częstować, smacznego! :) PS Ja to bym zjadła wszystko z Pani bloga :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty