Mufinki orzechowe z Vodka Jelly.


Nadeszła jesień, mam nadzieję, że będzie piękna i kolorowa :). Specjalnie dla Was przepis na jesienne mufinki orzechowe z czekoladową polewą oraz kolorowe galaretki z alkoholem.


Doskonały przepis na jesienne mufinki orzechowe z polewą czekoladową.



Przepis na 12 sztuk:
200g mąki
75g wiórków kokosowych
75g mielonych orzechów
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
2 jajka
125g cukru
80 ml oleju
250g kwaśnej śmietany
2 łyżki rumu


Dekoracja:
- pół tabliczki gorzkiej i pół mlecznej czekolady
- jadalne, białe perełki do dekoracji mufinków



Co i jak?

1. Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni C.

2. Mąkę wymieszać z wiórkami kokosowymi, mielonymi orzechami, proszkiem do pieczenia i sodą. 

3. Jajka rozbełtać i dodać cukier, olej, kwaśną śmietanę, rum oraz mąkę. Wszystko mieszać, aż powstanie gładkie ciasto.

4. Ciastem napełnić papilotki na mufinki, piec 25 minut na środkowym poziomie nagrzanego piekarnika. Ostudzone mufinki podawać ozdobione rozpuszczoną czekoladą i posypać jadalnymi perełkami. 

5. Rozpuść czekoladę mleczną i gorzką w rondelku, możesz dosypać trochę cukru i kakao. Przygotowaną polewą polej mufinki, posyp je jadalnymi perełkami.





Przepis na słodkie, alkoholowe, bardzo kolorowe galaretki Vodka Jelly.



Składniki:
- 3 duże pomarańcze (lub inne owoce cytrusowe, ja wykorzystałam pomarańcze, bo są największe i najłatwiej je wydrążyć. Mogą to być również mandarynki, limonki lub cytryny)
- 1 opakowanie galaretki truskawkowej 
- ulubiony alkohol (ja wybrałam amaretto, bo ma delikatny, słodki smak, ale w oryginale przepisu jest to czysta wódka)



Co i jak?

1. Pomarańcze przekrój na pół a następnie wydrąż ich środki.
2. Puste połówki miseczki powinny wyglądać jak mini miseczki.
3. Rozpuść galaretkę truskawkową wedle przepisu z torebki.
4. Do płynnej galaretki wlej alkohol i całość wymieszaj.
5. Galaretkę z alkoholem wlej do połówek pomarańczy.
6. Wstaw pomarańcze do lodówki na kilka godzin.
7. Połówki pomarańczy pokrój ostrym nożem na malutkie cząsteczki.




Kochani! Dawno mnie tu nie było... Nie myślcie sobie, że o Was zapomniałam, o nie! Po prostu lato to moja ukochana pora roku - staram się je w pełni wykorzystać i nie spędzać zbyt wiele czasu przed komputerem. W te wakacje dużo podróżowałam, jadłam pyszne rzeczy w różnych miastach (niedługo napiszę o tym na blogu), nadrobiłam wszystkie zaległe spotkania z przyjaciółmi i rodziną, sporo pracowałam dla DekoSzop. W wakacje działo się dużo, ale jestem w pełni zadowolona. Nadchodzi jesień - trochę szara, trochę deszczowa, ale bardzo blogowa, mam nadzieję, że będziecie ze mną. Na zdjęciu poniżej moje nowe cuda do mufinek! Czas wrócić do gry, do zobaczenia (poczytania) niedługo!



Smacznego życzy Gosza Design ! :)

Komentarze

  1. Witaj Gosiu. Dobrze, że już jesteś. Będziesz znów nam prezentować swoje pomysły. No i już zrobiło się kolorowo u Ciebie. Przepis na mufinki orzechowe do wykorzystania, ale na galaretki to miło popatrzeć. Udały Ci się nie ma co :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło Pani Krysiu! Te galaretki można zrobić bez alkoholu, z samej galaretki w wersji dla dzieci.
      PS Planuję upiec babeczki z Pani przepisu, zaraz go odnajdę na Pani blogu :).

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Wolałabym żeby lato i upały zostały z nami cały rok, ale jesień też jest piękna ;). Dzięki :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty