Biszkopt z ponczem cytrynowym.

Przepis na pyszne ciasto cytrynowe!

Jest to standardowy biszkopt z doskonałą, słodko-kwaśną masą. 


1. BISZKOPT 

Najpierw pieczemy standardowy biszkopt. Możesz skorzystać z tego przepisu - BISZKOPT, użyj jednak prostokątną, dużą blaszkę. 

2. MASA CYTRYNOWA
  • 1 szklanka cukru
  • cukier wanilinowy
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 kostki margaryny 
- całość rozpuść na ogniu, następnie do rozpuszczonej masy dodaj - 
  • sok z 1 dużej cytryny
  • 1/2 szklanki mleka
  • 3 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
- Lekko ostudź masę. Biszkopt przekrój na dwie połowy. Przełóż ciasto masą. Ciasto posyp cukrem pudrem. 








Jest coś co szczególnie zmobilizowało mnie do napisania tego postu! Mój przepis na TORT Tres Leches zdobył wyróżnienie w konkursie kulinarnym ;). Jest mi niezmiernie miło i cieszę, że moja praca jest doceniana! Bardzo dziękuję restauracji Sowa & Przyjaciele za wyróżnienie i książkę.





Do Narodu słów kilka.

Święto Niepodległości Tak. To piękne, radosne, rodzinne święto. 
Niestety, to co wydarzyło się w sobotę w stolicy mego pięknego kraju pozostawia pewien niesmak... Świętowania niepodległości powinniśmy uczyć się od Amerykanów, tam wyjeżdżają za miasto, robią grilla, mają fajerwerki... Skoro potrafimy implikować Halloween czy Walentynki to czemu nie przyjmiemy ich pięknych, pokojowych obchodów Dnia Niepodległości? Globalizacja daje nam homogenizację i hybrydyzację, czyli przyjęcie pewnych wzorców od innych narodów. Przyjmujmy to co dobre, tym samym zachowując nasze rodzime wartości.

Naród wspaniały, tylko ludzie... 


Ok, być może nie wszystkich popieram, nie wszystkich uwielbiam, nie na wszystko się godzę, czasem jestem tzw. "konserwą" (jako wnuczka kochanego Dziadka walczącego w Solidarności musiałam przejąć pewne postawy), ale nie chcę Polski zimnej, obrażonej, skłóconej, szarpiącej się między sobą... Planowane zamieszki, rzucanie czymkolwiek w drugiego człowieka, bawienie się w wojnę... Jest mi wstyd przed moimi zagranicznymi kolegami, że muszą widzieć płonącą Warszawę, wyrywanie drzew, wybite szyby w autach, podpalone ambasady... Czy o taką Polskę walczyli nasi pradziadkowie? O kłótnie sąsiadów, sprzeczki miast, partii, ugrupowań... Chyba nie.

Wkurza mnie to, że Człowiek Człowiekowi Wilkiem. Nie chcę kończyć mojego postu słowami „wkurza mnie”, dlatego napiszę co lubię w naszym narodzie. Lubię Polaków, którzy są dumni z bycia Polakami. Lubię Polaków, którzy mają do siebie dystans. Lubię tych, którzy śmieją się ze stereotypów. Lubię tych, którzy kultywują nasze piękne tradycje, ale równocześnie szanują inne kultury, religie i nacje. Lubię ludzi życzliwych i tolerancyjnych. Ściskam i pozdrawiam wszystkich przyjaciół za granicami naszego pięknego kraju - u mnie zawsze jesteście mile widziani i wyjdziecie z mojego domu najedzeni. Wiem to na pewno.

Zapraszam serdecznie na moją stronę! www.bialydesign.pl BIAŁY DESIGN AGENCJA ŚLUBNA



W ofercie mojej firmy jest: fotobudka, ledowy napis LOVE, aparaty Instax Mini, dekoracje ślubne, florystyka ślubna, a także kompleksowa organizacja i koordynacja ślubu i wesela. Wrocław i Dolny Śląsk, ale dla ciekawego projektu dojadę na drugi koniec Polski, a nawet i świata :).

Komentarze

  1. Witaj Gosiu! Nareszcie. Z przyjemnością przeczytałam Twój post (jak zwykle). Napisałaś i dużo i o wszystkim i konkretnie, a najważniejsze, że zamieściłaś fajne zdjęcia, na których się ślicznie uśmiechasz. Gosiu, ciasto wygląda pysznie. Bardzo lubię cytrynowe, więc być może skuszę się i upiekę. Życzę wytrwałości w nauce, więcej czasu dla siebie i powodzenia :)
    P.s. Zgłosiłam się do konkursu na babeczki. Na FB podałam link do głosowania na moją babeczkę. Gdybyś znalazła czas "...między wierszami" to będę wdzięczna za jeden głos :) Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To cytrynowe ciasto jest naprawdę cudne :). Znam jeszcze jego modyfikację z bitą śmietaną, może kiedyś dodam ;). Oj tak, więcej wolnego czasu dla siebie bardzo by mi się przydało... ;) Zagłosowałam na Panią i Pani śliczne babeczki http://www.konkurs.olympus.pl/glosuj/babka/156 :) Mocno trzymam kciuki :)

      Usuń
  2. Widzę, że cukru pudru nie pożałowałaś :)))
    Gratulację wyróżnienia z tort :)
    Pilna studentka ;) Ja na szczęście studia mam już za sobą :)
    http://vogueswing.blogspot.com
    Aha i jakbyś mogła wyłączyć weryfikację obrazkową to milej by się dodawało komentarze ;)
    Miłej nocki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty